wenerwintersportcanada.reismee.nl

Sneeuwscootertocht

Vanmorgen om 6 uur vertrokken naar Panorama. Een rit van zeker 2,5 a 3 uur. Omdat er in de nationale parken niet op sneeuwscooters gereden mag worden, moet je het verderop zoeken.

Toen we daar om ongeveer 9 uur aankwamen, hebben we ons warm aangekleed en hebben we instructie gekregen over de sneeuwscooters. Daarna een proefrondje om te laten zien dat het lukte. We waren met een groepje van 7 sneeuwscooters en dan nog 2 begeleiders.

Toen we goedgekeurd waren, zijn we de berg op gegaan. Echt weer een hele andere ervaring dan door de bossen en over de meren in Finland.

Op een gegeven moment kwamen we bij een berghut aan waar we wat warms te drinken kregen. Daarna hebben we nog een klein stukje gereden naar een speelveld. Daar mochten we "vrij" rondscheuren door de diepe sneeuw.

Na een klein half uurtje zijn we weer terug gegaan naar de hut, waar de bbq al was aangestoken. Daar werden voor ons broodjes hamburger gemaakt.

Na de lunch zijn we weer de berg afgedaald en je merkte dat onze begeleider voorop zo iets had van ze zijn nu meer ervaren... ?

Echt een hele gave ervaring.

Daarna weer de lange tocht terug naar Banff. 's-Avonds weer wat gegeten in het hotel.