wenerwintersportcanada.reismee.nl

Van Lake Louise naar Banff.

Vanmorgen de spullen weer in de auto geladen en uitgecheckt bij het hotel. Even in het dorp bij de bakker wat te eten en een bakkie koffie en thee gehaald.

Toen zijn we via de Bow Valley Parkway richting Banff gereden. Onderweg kwamen we langs een uitkijkpunt waar je ook het spoor kon zien lopen en wat zou dan gaver zijn als een foto met de trein erop. Maar helaas, dus wij weer verder. Een kleine 10 km verderop zien we ineens een trein staan, die eigenlijk op het punt staat te vertrekken. Dus snel keren en weer terug naar het uitkijkpunt. We waren gelukkig op tijd. ?

Wij weer verder richting Banff en tot onze verbazing stond er op hetzelfde punt als net weer een trein te wachten, dus wij weer terug.....

Toen we weer bij het uitkijkpunt waren, kwam er ineens een trein vanaf de andere kant aangereden. Dus wij rekenen. Ongeveer 10 km, trein is zo lang, dan duurt het ongeveer zo lang voordat hij die stilstaande trein gepasseerd is en dan duurt het nog zo lang voordat die opgetrokken is en bij ons is. Dat zou ongeveer 30 a 40 minuten duren, maar na ruim een uur was hij er nog niet.... ?

Daarom toch maar weer verder richting Banff. Hoe vaak we dat stukje nou al gereden hadden, weet ik niet meer. Maar die trein stond daar idd nog stil.

Verderop bij Johnston Canyon naar de lower falls gelopen. Hier zijn we met Lisa ook geweest. Nu was de waterval helemaal bevroren en met alle sneeuw zag het er heel anders uit.

Vervolgens echt naar Banff gegaan en omdat het best koud is en we morgen een sneeuwscootertocht gaan maken, hebben we ons zelf een paar goede warme wanten/handschoenen kado gedaan.

Daarna ingecheckt bij ons laatste hotel. De Buffalo Mauntain Lodge. Toen we onze kamer inkwamen, viel onze mond open. Zo mooi en ruim. En met een echte openhaard op de kamer. Zo hadden we alle hotels wel willen hebben deze vakantie. ? Dus als we nog een keer gaan, moeten we beter plannen.