wenerwintersportcanada.reismee.nl

Vroeger proberen terug te halen naar nu.

Vandaag wilden we gaan skiën bij Lake Louise, maar omdat er freestyle-wedstrijden waren voor de jeugd en het zaterdag was na een behoorlijke hoeveelheid nieuwe sneeuw, stonden er 's-morgens al lange rijen bij de liften. Toen maar besloten daar niet tussen te gaan staan en te kijken of we op plekken konden komen waar we vorige keer in de zomer geweest zijn.

Daarom de Icefields Parkway maar weer opgegaan om zo naar Bow Lake en Peyto Lake te gaan. Bij Bow Lake was de parkeerplaats netjes geschoven en kon je tot aan de aldaar gelegen Lodge komen. Alleen was het daar alleen maar beschikbaar voor de gasten, dus dan maar weer terug. Zelfs om bij een toiletgebouwtje te komen moest je een pad door de sneeuw maken, maar gelukkig was die sneeuwlaag niet zo heel dik.

Een ander verhaal was dat bij Peyto Lake. Ook daar was de parkeerplaats geschoven en kon je de wandeling van ongeveer 1500 meter naar het uitzichtpunt beginnen. Ware het niet dat je dan wel sneeuwschoenen onder je schoenen moest doen, anders zakte je tot aan je knieën in de sneeuw weg. We hebben het 100 meter geprobeerd (natuurlijk hadden wij geen sneeuwschoenen) en zijn toen toch maar weer terug gegaan.

Dus eigenlijk alle moeite voor niets. Onderweg nog wel verschillende sporen van dieren in in de sneeuw langs de kant van de weg gevonden. In ieder geval van een haas/konijn en nog eentje van een katachtige. Iets van een lynx of een puma, maar dat moeten we nog even uitzoeken.

's-Avonds weer wat gegeten in het hotel en daarna maar weer klaargemaakt voor het vertrek de volgende dag.