wenerwintersportcanada.reismee.nl

Een barre tocht.

Vandaag vertrokken vanuit Jasper om naar Lake Louse te gaan. Aangezien er de afgelopen dagen behoorlijk wat sneeuw is gevallen, kunnen we niet via de kortste weg en gaan we the long way round.

Als 1e zijn we via de HW16 in de richting van Edmonton terug gereden. Daar was het file-rijden doordat het sneeuwde en de weg nog niet helemaal schoon was.

Vervolgens wilde de navigatie ons een afslag laten nemen, maar omdat daar nog niet geschoven was en er nog niemand had gereden, zijn we maar lekker door gereden.

Toen liet de navigatie ons net voor Edson afslaan de 47 op. Die zag er netjes uit masr voor de zekerheid eerst masr de tank gevuld in Edson en toen terug naar de 47.

Gelukkig kost een liter benzine hier ongeveer 90 Eurocent, want zo'n 5,6 liter V8-motor verbruikt net iets meer.... ??

Op de 47 was goed te rijden. Daarna moesten we de 40 op naar Nordegg. Daar werd het rijden steeds meer een uitdaging. Vooral als er een trekker-oplegger vol met boomstammen je driftend door de bocht tegemoed komt..... Toen zaten we met samengeknepen billetjes. ? Verderop was een andere trekker-oplegger van de weg geschoven, ondanks dat hij sneeuwkettingen had. Dus maar weer voorzichtig verder.

Gelukkig kwamen we heelhuids aan het eind en vanaf daar werd de weg weer beter berijdbaar.

Toen we bijna bij Lake Louise waren, zagen we wat mensen bij een auto in de sneeuw stasn. Toch even gestopt om te vragen of we konden helpen. Iemand had zijn auto langs de kant van de weg geparkeerd en als de sneruwschuivers dan oner de weg erlangs rijden, kan je wel bedenken dat je daarna niet zomaar wegrijdt. Dus met z'n allen even graven en duwen en de auto was weer vrij.

Na aankomst bij ons hotel meteen ingecheckt en alles masr weer in de kamer gedumpt. Daarna wilden we wat eten, maar omdat het hotel vol zit en er masr 1 restaurant open was, hebben we een uur moeten wachten op een tafeltje. In Lake Louise is verder ook niet veel, dus dan maar even wachten. ?