wenerwintersportcanada.reismee.nl

Skiën met een bluebird-day.

Toen we vanmorgen wakker werden was het een stralende ochtend, met een temperatuur van -24 graden...... ? Daarom de verwarming (die 's-nachts uit is) maar even aangezet en nog lekker even blijven liggen.

Na de brunch met onze skispullen weer de berg op gegaan. Het was nu nog maar -19 dus best te doen.....

Bij aankomst op het parkeerplaats "schrokken" we een beetje. Er stonden wel 6 auto's. ? Vanaf de parkeerplaats stap je meteen de piste op. Vandaag meteen met de lift helemaal naar boven. Het was natuurlijk schitterend weer en er was een vers pak sneeuw gevallen. Wat wil je nog meer.

Omdat het heel anders skien is en Wen er helemaal zin in had, hebben we vandaag voor het eerst een soort off-piste gedaan. Hier is daar geen sprake van, want binnen het skigebied mag je overal skien waar je maar wilt. Dus wij lekker door de diepe poedersneeuw. Kikke !!! En omdat dat best goed ging, besloot Wen dan ook maar voor het eerst een zwarte piste ( black diamond) te nemen..... Oké, dit was dan wel de enige geprepareerde zwarte, maar we hebben 'm toch gedaan en hij ging goed.

Daarna terug naar het hotel en nog even wat gedronken in de bar. Daarna toch even douchen om weer op temperatuur te komen, wan na 4 uur in -14 wordt je lichaam toch wel een beetje koud.... Daarna wat gaan eten bij de Jasper Brewery.

We hadden vandaag onze vriendjes in het dorp niet gezien ( de Wapiti's). De reden daarvoor werd bij het diner duidelijk..... Ik had namelijk Elk Meatloaf..... ?? Smaakt goed hoor, maar zal de reden niet zijn. Daarna weer terug naar het hotel.