wenerwintersportcanada.reismee.nl

Maligne Canyon.

Omdat we vandaag een ijswandeling over de bevroren Maligne River gingen maken zijn we maar gaan ontbijten in het hotel. Oh nee.... Waren ze even vergeten te vermelden, maar het restaurant is op maandag niet open. Daarom maar even wat gehaald bij een backery een stukje verderop.

Na het ontbijt werden we met een bus opgehaald. Op weg naar de Canyon moesten we nog even een boom van de weg halen die de sneeuwstorm van vanacht niet had overleeft.

Na aankomst zijn we met de gids en de rest van de groep een wandeling gaan maken waarbij we ook de canyon in zijn afgedaald en daar op de bevroren rivier gelopen. Was heel gaaf want de watervallen zijn nu helemaal bevroren. Onder het ijs waar je op loopt, stroomt nog wel water. Daarna de wandeling weer vervolgt boven aan de canyon en daarna met de bus weer terug naar het hotel.

Hierna zijn we met de auto zelf op pad gegaan. We wilden naar de Athabasca Falls gaan via de Highway 93A, maar die is op een gegeven moment in de winterperiode afgesloten. Dus dan maar weer terug en via de HW 93, de Icefield Parkway die kant op gereden.

Ook de Icefield Parkway was vandaag lange tijd afgesoten i.v.m. de sneeuw. Duurt natuurlijk uren voordat hij helemaal geschoven is en ze checken ook altijd op de kans voor lawines.

Nadat we de Falls bezichtigd hadden (zijn we vroeger ook met Lisa geweest), zijn we terug gegaan naar het hotel.